روغن سوزي موتور خودرو
نوشته شده توسط : شرکت بازرگانی بارمان

دلايل و علت هاي روغن سوزي خودرو

 يکي از دلايل اصلي روغن‌سوزي موتور خودرو، خرابي رينگ‌هاي پيستون است. يکي از وظايف رينگ هاي پيستون پاک کردن روغن از جداره پيستون در هنگام بالا و پايين شدن مي باشد، در نتيجه اگر اين رينگ ها معيوب باشند روغن موجود در سطح سيلندر، در زمان حرکت رو به پايين پيستون به‌طور کامل از جداره پيستون پاک نشود و در زمان احتراق با مخلوط سوخت و هوا ترکيب شده و بسوزد. البته روغن سوزي موتور مي تواند دلايل ديگري نيز داشته باشد که تشخيص دقيق آن فقط از عهده يک مکانيک ماهر بر مي آيد.

 

 روغن سوزي موتور خودرو

 

نشانه هاي روغن سوزي موتور در خودرو

خروج دود آبي رنگ از اگزوز خودرو يکي از ساده ترين نشانه هاي روغن سوزي موتور است. ميزان توليد دود آبي رنگ به ميزان روغن ترکيب شده با هوا بستگي دارد. براي تشخيص روغن‌سوزي در يک موتور از اين طريق مي بايست پس از گرم شدن موتور خودرو پدال گاز را بطور مکرر فشار داد و به رنگ دود خارج شده از اگزوز دقت کرد.

 

سوختن داخلي روغن به اين معني است که روغن با هم مخلوط شده و با سوخت شما در داخل موتور مي سوزد. اين اتفاق بيشتر در اتومبيل هاي قديمي مي افتد که موتور با افزايش سن از بين رفته باشد. اين ممکن است باعث شود دود مايل به آبي از لوله دم خارج شود. اما اين احتمالاً توسط مبدل کاتاليزوري مسدود مي شود ، بنابراين ممکن است آن را مشاهده نکنيد.

 

چه عواملي باعث سوختن روغن اتومبيل من مي شود؟

علت سوختن روغن دليل سوختن روغن اين است که از جايي که قرار است باشد فرار مي کند و بر روي اجزاي داغ مانند منيفولدهاي اگزوز ، روکش شيرها يا ساير سيستم هاي موتور قرار دارد. با پير شدن اتومبيل ، قسمتهاي مختلف فرسوده مي شوند و مهر و موم محکمي در اطراف روغن ايجاد نمي کنند. روغن نشت مي کند و اجزاي گرم موتور را لمس مي کند.

 

ماشين شما در حال سوختن در داخل موتور چيست؟

اگر اتومبيل شما هنگام پارک کردن لکه هاي نفتي را ترک نمي کند ، در داخل موتور مي سوزد. سوختن داخلي روغن به اين معني است که روغن با هم مخلوط شده و با سوخت شما در داخل موتور مي سوزد. اين اتفاق بيشتر در اتومبيل هاي قديمي مي افتد که موتور با افزايش سن از بين رفته باشد. اين ممکن است باعث شود دود مايل به آبي از لوله دم خارج شود.

 

اگر موتورم روغن مي سوزد بايد چه کار کنم؟

بنابراين ممکن است بخواهيد به فکر بازسازي موتور ، تعويض يا به سادگي تهيه اتومبيل ديگري باشيد. براي سوختن روغن خارجي ، اصلاحات کاملاً ساده هستند مانند محکم کردن و محکم کردن فيلتر روغن ، درپوش پر کننده روغن و شاخه تخليه روغن. اگر اينها از قبل آسيب ديده باشند ، مي توانند جايگزين شوند.

 

چرا ماشين من نشت روغن دارد؟

براي جلوگيري از تعميرات گران قيمت اتومبيل ، نشت روغن را برطرف کنيد. قرار است روغن موتور درون موتور باشد. هر از گاهي ممکن است در اثر ساييدگي يا پارگي بيش از حد ، يا قرار گرفتن در معرض گرماي زياد ، مهر و موم روغن يا واشر نشت کند. نشت روغن باعث توزيع روغن در خارج از موتور و به طور معمول بر روي ساير اجزاي موتور مي شود که بسيار گرم هستند.

 

روش تشخيص روغن سوزي از رو شمع خودرو

ديگر روش براي تشخيص روغن سوزي موتور چک کردن شمع‌ها است زيرا که در اثر جرقه زني و ترکيبات روغن، شمع خودرو کثيف يا به اصطلاح خيس مي شود که اين نشانه روغن‌سوزي است. روش درست تشخيص اين مشکل، بهره‌گيري از ابزاري بنام کمپرس سنج موتور مي باشد که بوسيله آن مي توان تراکم فشار هر سيلندر را اندازه گيري کرد، افت فشار سيلندر به معناي معيوب بودن رينگ‌هاي پيستون است که روغن‌سوزي را به دنبال دارد.

 





:: برچسب‌ها: خرابي رينگ‌هاي پيستون , علت سوختن روغن , شمع خودرو ,
:: بازدید از این مطلب : 427
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: